• يکشنبه ١١ تير ١٤٠٢-١٥:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٠٠١
ناصر امانی: 11-159

درآمد مازاد 10 هزار میلیارد تومانی شهرداری از محل دو کد/ تخفیف های کلان به سازندگان ساختمانی

عضو شورای اسلامی شهر تهران از درآمد مازاد 10 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران از محل دو کد عوارض ساختمانی و کسری پارکینگ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای ششم، در واکنش به گزارش خزانه دار شورا در خصوص حسابهای درآمد و هزینه شهرداری تهران در اسفند ماه 1401 گفت: اعلام شد که شهرداری تهران با تبصره 69 هزار میلیارد تومان در سال گذشته درآمد داشته است که باید برابر قانون برای 9 هزار میلیارد تومان مازاد، متهمم به شورا ارائه شود. 
وی افزود: اما 19 هزار میلیارد تومانی که افزون بر بودجه 50 هزار میلیارد تومانی شهرداری کسب شده، 10 هزار میلیارد آن از سه کد درآمدی است؛ از کد عوارض پروانه ساختمانی در حد تراکم پایه غیر مسکونی، شورا 1200 میلیارد تومان مصوب کرده و شهرداری 2 هزار و 300 میلیارد تومان کسب درآمد کرده است.
 امانی تصریح کرد: از کد عوارض پروانه ساختمانی مازاد تراکم پایه مسکونی، شورای شهر 8 هزار و 400 میلیارد تومان مصوب کرده و شهرداری 15 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده و این یعنی افزایش 100 درصدی درآمدها؛ در حوزه کسری پارکینگ نیز مصوبه شورا 820 میلیارد تومان بوده اما شهرداری 2 هزار و 700 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است، جمع این سه کد 10 هزار میلیارد تومان است. 
عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به تخفیفات حوزه عوارض پروانه ساخت گفت: از آذرماه تخفیف 40 درصدی از سوی شورا مجوز گرفته و بنا بوده تا اسفندماه به 20 درصد برسد؛ شهرداری را موظف کرده بودیم که جدول این تخفیفات را ابتدا ماهانه و بعد چهار ماهه به شورا ارائه کند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه حتی در گزارش سالانه هم مشخص نشد که این تخفیفات به چه کسانی داده شده است.
 وی گفت: اما طبق آماری که بنده دارد در آذرماه 2 هزار و 750 میلیارد تومان به سازندگان عمده در شمال شهر تخفیف داده شده است، اگر میانگین بگیریم که در سه ماه بعدی نیز ماهانه 2 هزار میلیارد تومان تخفیف داده شده است، یعنی 8 هزار و 750 میلیارد تومان به سازندگان شمال شهر تهران تخفیف داده‌ایم؛ در واقع یک سوم درآمد شهر را قربانی دو سوم باقی‌مانده کرده‌ایم!
 امانی در پایان گفت: با وجود وعده‌های شهرداری مبنی بر توافق با دولت بر سهم پرداخت سهم خود در اداره شهر گفت که دولت هیچ یک از تعهدات خود را پرداخت نکرده است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: